12 maj 2013

På söndag eftermiddag i huvudet på en missionär

När Ingvar sa att nu är det din tur att skriva på svenska bloggen tänkte jag, hur kan jag skriva, jag som just nu bara har huvudet full av funderingar runt det styrelsemöte TOL har imorgon kväll. Och allt går inte på svenskt räls utan på Thai räls.
Mina tankar går från ena vägkanten(inte diket) till den andra.
Jag ska bara förtrösta på att alla påminnelser har landat där de ska, att de bara glömmer att svara.
Helig Ande påminn dom! Jag sätter mig i fotöljen en stund, det är söndag eftermiddag. Ska försöka koppla av en stund.
Öppnar emailen och ser att styrelsens sekreterare inte kommer, ''ursäkta har ett annat möte, men lovar att ha protokollet på ditt bord ikväll''(söndag). Skulle fått den för flera månader sedan. Jag ber en extra bön om nåd och hjälp att i mitt hjärta ha en attityd-kultur av respekt trots besvikelse. Far hjälp!
Har inte fått bekräftelse från Ordföranden och vice ännu. Känner att oron stiger igen. 5 påminnelser under 2 månader använt, mejl, fb-message, sms ..... ack. Kan inte koppla av. Öppnar datorn igen, oj vad är det jag ser? Äntligen ett svar på facebook. De kommer båda. Puh. Känns som 20 kg bördor från min rygg plötsligt ramlat av.
Varför ska det vara så svårt att när man inte kan lita på människors överlåtenhet till uppdrag, åtminstone lita på att Gud. Han sviker aldrig.
Kram Anna