21 maj 2013

Pingstdagen i UB

Jag hade en mycket intressant Pingstdag. Alla flyg var inställda på lördagen från Peking pga snöstorm i Ulaan Baator. Men jag vaknade 05:30 på söndag morgon och åkte till flygplatsen. Jag såg ett Guds under och kom med morgonflyget. Väl i UB åkte jag till direkt till Bayera & Ohios hem. Där mötte jag också 3 afghaner och …. jag predikade på eftermiddagen i Bayera & Ohios 1 åriga församling, som nu har omk 50 deltagare. Stadsmission växer. I samma lokal möts nu 3 församlingar.

Före samlingen såg jag en helt underbar syn. Svenska missionsarbetare åkte till Japan och till Mongoliet och nu såg jag:

JEC Japaner tala med Mongoler
MMC Mongoler tala med Afghaner.
Mongoler tala med Mongoler.

Och jag (från Sverige) tog korten, predikade och välsignade dem. Jag hade en helt underbar Pingstdag. Ingvar