26 maj 2013

Student examen och Psalm 23

Hela vår livsvandring är fylld av olika examina. Det handlar inte bara om akademiska examina. Det kan vara viktiga milstolpar i livet. Det är student examen tider och PS 23 tycker jag är en psalm som är heltäckande. Man har avslutat något och man påbörjar en ny distans. PS 23 påminner oss om att vad som än händer under nästa distans om vi är Herdens får så:........

’’Herren är min herde
Mig skall intet fattas
Han låter mig vila på gröna ängar,
Han för mig till vatten där jag finner ro.
Han vederkvicker min själ,
Han leder mig på rätta vägar för sitt namns skull.
Om jag än vandrar i dödsskuggans dal,
Fruktar jag intet ont,
Ty du är med mig.
Din käpp och stav de tröstar mig.
Du dukar för mig ett bord i mina ovänners åsyn.
Du smörjer mitt huvud med olja
och låter min bägare flöda över.
Idel godhet och nåd skall följa mig i alla mina livsdagar,
Och jag skall bo i Herrens hus evinnerligen.’’

Christophers High School Graduation i Bangkok. 
Ingvar och jag har den äran att få vara extra mormor o morfar till Christopher o Victoria. 
Här är hela familjen Runegrund :
GRATTIS CHRISTOPHER!