20 november 2013

Hans leende .... värmer än.

Jag har haft 3 mycket bra dagar i Laos för att få mitt nya Thai visum. Jag passade på att besöka kyrkor och människor. Laokyrkan på söndag förmiddagen var överfull och jag fick bra samtal med 3 av pastorerna och många andra.   

Så i måndags gick jag till Thai ambassade och ansökte om mitt visum. Och i går hämtade jag upp mitt första R-A (=missionärs) visum. Jag tog sedan bussen till Lao-Thai gränsen där jag visade upp mina dokument för tjänstemannen på Immigration. Han kollade och stämplade in ett nytt datum. Med ett leende lämnade han tillbaka passet till mig och sa: ”You have got one year visa. Are you happy? Jag log tillbaka och sa: "Yes I am very happy. Thank you sir". Och så gick jag jublande till bussen med mitt första 1 Års EFT/SPM visum.



Nu har Anna och jag båda missionärsvisum med uppdrag att undersvisa och predika den kristna tron. Jag satte mig i bussen till Ubon via Khon Kean och .... kände mig som en Guds Rikes ambassadör. Jag kom hem 01:00 i natt.

I eftermiddag har Anna åkt till Chiang Mai för att i morgon få sitt nya 1 års visum.

Immigration Officerns leende kändes äkta och fastnade på min näthinna. Jag satt på bussen (7-8 timmar) med en bön att mitt nya R-A visum skall göra måååånga i Ubon de kommande 12 månaderna glada, med en äkta Guds glädje. Må Gud välsigne Thailand. Ingvar