24 november 2013

Skördetid

Igår kväll när jag lästa mina vänners inlägg på Facebook om dryga 1200 som kom till tro på första ’’Abundant Life Festival’’- kvällen med Franklin Graham och 1300 nästa kväll, i Chiang Mai, så satt jag här i Ubon och tårarna rann, av glädje. Jag tänkte på Jesu ord där han säger i Joh 4:37-38....... en sår och en annan skördar. Jag har sänt er att skörda där ni inte har arbetat. Andra har arbetat och ni har gått in i deras arbete.’’ Många har plöjt, fastat, bett, och någon annan kommer och skördar.  

Jag har haft en återkommande dröm, att man är med och förbereder för festen, men när festen börjar så tas vi till en annan plats, till nya uppgifter. Jag blev påmind om denna dröm igår. Det kändes som om den Helige Ande ville säga: Detta var i Guds plan. Gläd dig nu med oss i himlen över en enda(många) syndare som hittar hem. Vi är så glada. Ikväll är sista kampanj kvällen i CM men jag ber att skörde-festen ska fortsätta.
Samtidigt så har vi idag varit och besökt en liten kämpande församling i utkanten av  Ubon. Uppmuntrat dem och bett med dom som är modfällda. De kommer också att skörda snart, för det är så väldigt moget! 
Kram Anna