25 december 2013

God JUL och God MISSION

"Men det skall inte vara nattsvart mörker där ångest nu råder......... och friden utan slut ..... Ty ett barn  blir oss givet ....”

Först: önskar vi dig en mycket GOD JUL från Mondolkiri. Vi är nu här hos:
 
 
 
Så: önskar vi dig en mycket GOD MISSION från Mondolkiri. Jul och Mission hör ihop. Jag brottas dessa dagar inte med om Mission behövs. Nej, jag är 100% säker på att det behövs. Men jag brottas med hur skall vi göra det det på bästa sätt i Ubon, här i Mondoliri ++++?

Många söker vägar ut ut mörkret och alla inser vi att vi behöver en övernaturlig Hjälpare. ”Hans namn är:
Under,
Rådgivare,
Mäktig Gud,
Evig Fader,
Fridsfursten.

Vår och mångas bön är: Gud ge oss råd:  Inte så jag bara bli mer effektiv, inte så andra runt mig bara blir mer effiktiva men: Hur kan jag träna andra, som tränar andra, som tränar ..... för då händer saker.  

Stefan Swärd .... du efterlyste häromdagen uppmuntran från EFKare. Jag är EFK och läser din blog och blir uppmuntrad. Du är på G, men också du uppmuntrar oss andra att vara på G.... så vi kan uppmuntra andra. Keep up the good … bloggandet. Intressant nytt danskt sätt att läsa julevangeliet. http://www.youtube.com/watch?v=knlS_wMV-rc&ref=nf

Nu har vi denna julen haft Julklappsutdelning enligt engelsk tradition; på juldagen.
 
Tabitha skrev på FB goda råd om julklappar: Christmas Gift suggestions:
• To your enemy, forgiveness.
• To an opponent, tolerance.
• To a friend, your heart.
• To a customer, service....
• To all, charity.
• To every child, a good example.
• To yourself, respect.

He who has no Christmas in his/her heart will never find Christmas under a tree.

God Jul och God Mission önskar vi dig denna Juldag från missionsfältet: Mondolkiri. Ingvar