16 februari 2014

Fre-lör-sön

Att va missionär är att jobba på helgerna. Denna fredag-lördag-söndag har varit mycket intensiv, men givande. Några händelser:

Fredag var det Pastorernas/Ledarnas månatliga bönesamling som kallas: Pray4Ubon. Vi hade en bra samling. Öppet att tala till dem. Vi bad också för Thailand.  

 
 
Lördag var jag och Joshua N. till en Bröllops-restaurang. Vi hade tidigare frågat där om vi kan hyra den 3-4 timmar under 4 söndagar denna vår för Celebration Together. En öppen Gudstjänst - mitt i samhället för alla. Även för buddister som önskar veta vad kristendomen är. Tidigare önskade Restaurang Blessings, som den heter, en hög hyra. Nu var priserna "normala". Vi berättar senare hur det går med dessa 4-söndag-under-våren-engagemang.   

På eftermiddagen hade jag själavård/mentoring för en ung Kristen ledare i stan.

Idag deltog vi i en av stans små församlingar som leds av Koreanska missionärer. Intressant. Och så ikväll predikade jag i Kvarnforskyrkan, Kvarnsveden. Via Skype. Mycket trevligt och uppmuntrande att pulsera med våra underhållsförsamlingar i Sverige.

Åter denna söndagskväll ringer prioriteringen i mig. I allt vi gör och är: 

Nr 1) Guds närvaro synlig
Nr 2) Människor känna sig välkomna och "hemma".
Nr 3) Prylar, mat, byggnader, instrument, datorer  etc behövs .... men de får inte bli Nr 1.

Woow.... livet som pionjärmissionär är mycket spännande. Ingvar