25 maj 2014

Mors Dag

Idag (på Sv Mors dag) har våra barn grattat sin mamma. Trevligt.

Jag har idag tänkt på att ibland begränsar vi mamma och pappa rollen till att bara vara relation med våra biologiska barn och barnbarn. Men detta är inte helhetsbilden. Också är det många som inte har biologiska barn eller barnbarn men har många andliga barn.
Sanningen är den att vi alla kan ha andliga barn och barnbarn. När jag växte upp välsignade mina föräldrar mig mycket, men även andra vuxna omkring mig betydde mycket, en del av dem var ensamstående. Vi kan vara "morsor och farsor på stan" och på många olika sätt vägleda andra. Oavsett ålder.

När jag skriver detta märker jag att jag får ett rungande Amen från himmelen. Guds Ord talar om att vi skall vara föredömen och exempel för andra.

Hur många andliga barn och barnbarn har mor Anna .... och jag far Ingvar? Inte vet vi och inte vill vi veta siffran heller. Men ... ett är säkert: I denna vår värld behövs andliga föräldrar mer och mer. Ingvar