28 maj 2014

And .... Jesus showed up.

Det finns ett utryckt på engelska jag gillar: And... Jesus showed up. Toppen när Jesus blir synlig. Han är ju med oss alla dagar, men ...... nog finns det tillfällen vi inte märker att han är med oss. Problemet är inte att han inte är där, men att vi lever; med ögonbindlar. Och tror att vi kan fixa det utan hans hjälp.

I söndags när vi hade Celebrating Together kom omkring 70 till Välsignelse Restaurangen. Några var buddister. Och Jesus var där. Inte bara i ett drama, som var mycket talande.
 
 
Vi kände hans närvaro och tilltall hela tiden. Ett tecken var att folk inte ville gå hem.
Vi försöker hitta nya vägar. Vägen är samma men uttrycksätten mer fria. Mer naturliga för dagens Thai. En ung dam dansade också Balett till en lovsång. Mycket talande. Hon strålar ut en stor Jesusglädje.

När jag för 2 veckor sedan mötte Victor och Solevi i Bangkok gick vi längst Sukhumvit gatan och jag frågade Victor: Hur skall vi nå dessa människor med evangelium?
Han svarade: This needs a complete new way of working.
Så vi jobbar vidare med att var-vi-än-är förväntar vi oss att Jesus skall vara synlig. Även mitt på resturangen, mitt i samhället, mitt i mina problem och .... mitt i min glädje. Ingvar