18 september 2014

City Builders och Jesaja 61:1-4

I morse var jag i tårar när jag öppnade en undervisnings sekvens av Bill Johnsson på Bethel.tv, med titeln "City Builders'' https://www.facebook.com/video.php?v=10152698791320930&set=vb.54641600929&type=2&theater

Det är så  uppmuntrande för mig och för dem som har tjänat med oss ​​i arbetet med upprättelse och helande. Älska och vandra med dem som ingen älskar och de hopplösa, hedra dem liksom vi hedrar  Guds skapelse, män och kvinnor oavsett vilka de är och vad de har gått igenom. Att se dem resas upp för att bli  hedersamma kärl och starka träd av rättfärdighet. Det är dessa som Gud kallar att vara City Builders. Jag har alltid älskat Jesaja 61:1-3 och det har varit vårt motto i Tree of Life Ministry, tills Gud för 3-4 år sedan pekade på Jesaja 61vers 4, och sa: Det här är deras kallelse.
Tack Bill Johnson att du bekräftar och Tack Jesus för vittnesbördet genom mångas liv, att detta ordet är sant.
Det finns stora utmaningar i detta. Det är tufft. Men så oerhört underbart när man ser skörden.
Idag fäller jag tårar av glädje.
Kram Anna