30 oktober 2014

Änglar som gäster och tvätteriet ;-)

Har precis tvättat sista tvätten  efter 2 veckor av gästande av '' änglar'' med olika nationaliteter.
Hebr.13:2 Glöm inte att visa gästfrihet, ty genom gästfrihet har somliga fått änglar som gäster.
3 Indiska, 4 från Laos, 1 svensk, 2 från Chiang Mai. P olika sätt har de berikat våra liv och välsignat Ubon.
Igår vek sig benen på min tvättställning : och det påminde mig om en dröm som en av min ''änglar'' berättade för mig innan vi flyttade till Ubon. Jag såg tvätt och  tvätt baljor runt hela huset.
Jo vi avslutade ett seminarium för de som ska leda AA grupper i Ubon igår och jag kommer hem och tvättställningen störtade ;-) Utifrån detta vill jag gärna forma en bön:
Jesus, den tjänst du har gett mig är att tillsammans med dig tvätta, stryka kläder i Ubon, Ef 5:27, Jesus din brud ska bli så underbart vacker och ren och skrynkel fri. Jag ber om goda strukturer på vårt arbete i tvätteriet.
Kram Anna