17 januari 2015

Det händer när jag vilar

EFK gav oss en trevlig julklapp. Det händer när du vilar av Tomas Sjödin på 5 CDs.


Idag har jag besökt pastorer och ledare för att inbjuda till:
Det är viktigt att alla olika kyrkor och organisationer känner sig inbjudna. Trots att stan har 300 000 människor är kyrkorna här mycket få, små och isolerade. Bed att dessa 3 dagar (6-7-8 feb) kan riva ner murar mellan samhället och församlingarna.
Trevligt att träffa Kristna ledare. De blir glada när man kommer, ber för dem och uppmuntrar dem.

Idag på mina "transportsträckor" mellan pastorer och ledare lyssnade jag till Tomas som själv läser sin bok. Helt underbart. Man upplever många Guds tilltal till oss högeffektiva 2015 års människor.

Så idag blev jag välsignad av att möta Guds folk i stan och av att lyssna till Tomas via hans CD. Vågar jag testa att Det händer när jag vilar, även för mig som missionär - mitt i ett nytt pionjärarbete här i Ubon och Pakse? Spännande när vi kan göra något, men mycket mer när Gud själv får "svängrum" att handla. Ingvar