15 februari 2015

"...så att det blir till nytta".

Andra fredag i månaden ber pastorer, ledare och missionärer i Ubon tillsammans mellan 9:00-12:00. Vi möts i olika kyrkor och sammanhang. 

I fredags, som alltid, åkte jag dit med iver och förväntan, men samtidigt också med undran: Hur skall det bli idag? Denna Pastors-böne-samling möttes för första gången i denna kyrka och denna kyrka har en mer Isaan landsbygds stil. 

Så fort jag närmade mig lokalen vi skulle mötas i, började orden från 1 Kor 12:4-7 ringa i mig:
v4. Det finns olika slags nådegåvor, men Anden är densamme
v5. Det finns olika slags tjänster, men Herren är densamme.
v6. Det finns olika slags kraftgärningar, men Gud är densamme. Han som verkar allt i alla. 
v7. Men hos var och en uppenbarar sig Anden så att det blir till nytta.
Jag njöt hela samlingen av att vi alla får vara enlighet 1 Kor 12:4-7..... till nytta. Och det funkar perfekt. Alla behövs i Ubon  med
Huvudsakligen är att vi välsignar varandra och ….. ser att vi är Kristi Kropp tillsammans, i en mindre grupp, och när vi möts från olika församlingar. Vi bad för många "stora" saker. Också för Thailand och de som styr.
Men det största för mig när jag åkte hem var: 
Andra ... är till nytta med de gåvor, tjänster, aktiviteter de har fått.
Och woow.... jag är till nytta med de gåvor, tjänster, aktiviteter jag har fått. 

Jag åkte hem till Ubon välsignad. Bli till nytta där jag är. Och jag är 100% säker på att även de som tog traktorn framför mig, och åkte hem till sig gård, är lika välsignade och till nytta där de är.   
Ingvar