18 februari 2015

In-service-training och in-service-rest

I morse ”snubblade” jag på: https://www.youtube.com/watch?v=aPwXeg8ThWI Allt passar ju inte in i vår situation här i Ubon-Pakse, men jag gillar in-service-training ….. mitt i livet. Jag har hört John Maxwells 5 levels of Leadership förr, men jag kunde inte stänga av dessa 27 minuter. Jag blev inspirerad.

Gud …. hjälp mig att växa och att hjälpa andra att växa. John säger:
We teach what we know.
But we reproduce what we are.
I bilen har vi CD-boken: Det händer när du vilar. Mycket olika undervisning, men Gud hjälp mig att alltid ha med en in-service-rest samtidigt som 
  • jag undervisa allt jag kan
  • reproducerar allt jag är och ….. 
  • låter Gud bli stor…. mitt här och nu.

I morgon åker jag över gränsen till Laos. Blir där 3-4 dagar. Återkommer om någon dag med mer därifrån. Ingvar