11 mars 2015

Hopp.... med verkligt inflytande.

Livet är intressant. Jag säger inte detta för att ”lätta upp stämningen”, inte för att fly in i en religiös ”bubbla” eller in i en fantasi värld. Nej, jag menar det. Vi står mitt i livet och ser runt oss: Död & Liv, Hopp & Förtvivlan, Gott & Ont, Öppna dörrar & Stängda dörrar och + + +

Fantastiskt att inte behöva blundar för verkligheten, men att få Guds kraft, Guds hjälp och Guds hopp att leva och ”förändra” mitt den situation man finns. 

Rom 5:5 ringer inom mig: ”.......hoppet bedrar oss inte........”. Detta är inget overkligt fantasi-hopp utan ett hopp som har med Guds rike och Guds plan att göra. Jag har de sista dagarna funderat på orden:


Vi står (med grått hår) i ett spännande Ubon-Pakse arbete där vi kan påverka mycket .... mycket mer än vi tror.

Kolla http://www.stepout.nu Det finns Step Out platser kvar. Uppmuntra 20 åringarna runt dig att söka. Ha en dag .. med mycket hopp. Den bedrar oss inte. Ingvar