27 juni 2015

Vad händer om inte jag kan vara med?

Först kan man alltid undra: Hur skall detta gå ... om inte jag själv kan vara med? Inför våra Sverigeveckor undrade vi: Hur skall våra 3 projekt i Ubon-Pakse nu fungera?

Men vi är överlyckliga. Massa saker händer .... även om vi inte är där.

Nationella Pionjärarbetar Gemenskapen möttes i onsdags. Ett 20 tal kom och vad vi förstår hade de en bra dag. Fredagsbönen går vidare och CSC Child Save Community har massa med samlingar av olika slag. Medan vi varit borta har CSC tagit steg framåt bl.a. med att ha med sig 2 dockor. En pojk docka och en flicka docka. Man talar då om vad som är Good Touch och Bad Tauch. (Bra och dålig beröring). Plus mycket annat händer.,.

Så läget är: Gud kallar mig. Jag tränar andra, som tänar andra som tränar andra som...

När Gud kallar och jag lyder växer det större än vad jag själv kan göra. Va spännande Mission är när man själv kan vara med även när man själv inte kan vara med. Ingvar

Några bilder: