02 november 2015

IMPACT ..... i Khon Kean

Vissa människor sätter avtryck (making impact) och på något sätt så fortsätter de att välsigna mig och gör mig glad även efter att jag lämnat dem. Detta är varaktiga Guds inspirerade avtryck.

Vissa människor gör inte avtryck och man glömmer dem inom några timmar. Det finns inga varaktiga Guds inspirerade avtryck ... när man möts.
                                   
Pastor Neung och hans fru i Khong Kean satte avtryck på mig igår. 
De leder en ny kyrka (The Jump kyrkan) i Khon Kean som startades av SOS från Sverige och är en kyrkan under COC. Jag var mycket glad att fira gudstjänst och gemenska med dem efteråt. De har stöd bl.a. från Uddevalla. Good!
                                     
Må Gud
 välsigna dem rikligt när de når ut till många unga (även de som är sårade och trasiga) i Khon Kean och utanför.

Bed för många fler Thai i Isaan som gör goda Guds inspirerade avtryck på alla omkring. 
Jag hade en bra minibuss resa hem till Anna i Ubon. 

Ha en bra vecka. Ingvar