31 januari 2016

Sverige ..... Back-Up

Sverige: Trevligt att möta alla ni som jag mötte 13-24 januari i Sverige. Detta var ett kort besök i Väst Sverige för att utveckla tillsammans med många av er projektet CSC.                                                 
Tack ni som gett löfte att stödja projektet. Det återstå dock omkring 40 000 kr för att nå behovet 180 000 kr. Hör av dig om du/ni kan: 

a) samarbeta i detta. Vi skall sända ut varannan månad ett CHILD Safe Community nyhetsbrev.
b) stödja ekonomiskt. Vi rapporter och redovisar varje krona.  
c) besöka och delta på plats.

Detta (och även de de andra 2 projekten) har målet att berika alla dom deltar. Bli en movement  ... en rörelse.    

Back Up. Under 4 dagar denna veckan kunde jag inte använda min dator. Aj Aj Aj. Vad gör man nu för tiden utan sin dator? Jo, man använder sin Back-Up. Det var helt underbart att ha dokumenten på en extern Hårddisk.

Jag vill uppmuntra oss alla som har livsviktigt dokument i våra datorer att varje vecka använda  
https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=15155 och göra en back-Up på en annan hårddisk.
I dagens stressade tempo kan det kännas svårt att få tid att köra SyncToy även om det inte ta lång tid. Men skulle något hända är det livsviktigt att ha sparat documenten också på en annan plats.

2 Tim 2:7 har ringt i mig den sista tiden: Herren skall ge dig insikt i allt. Problemet är inte att Herren inte vill eller kan ge insikt, men att vi har svårt att ta emot och använda dem. Lösningen är att vi börjar använda den insikt vi fått. T.ex att använda SyncToy och en extern HD eller ett stort USB minne. Ingvar