06 februari 2016

Ringar på vattnet

Idag varvar jag ner efter en veckas undervisning på YWAM DTS ASEAN här i Ubon. De kom från Singapore, Malaysia, Indonesien,Thailand och Nya Zealand. En gång om året har jag förmånen att undervisa om Inre Helande & befrielse på YWAM här. Varje gång avslutar vi i toner av glädje och tacksamhet.  Vittnesbörd om frihet från tunga bördor eller bundenhet, skuld och skam..... Att se Jesaja 61 bli en verklighet.
Denna gången hade jag uppbackning av Lampuang som hade enskilda förböns samtal och delade vittnesbörd och bra exempel från en asiats perspektiv.

Från första dagen var det en av deltagarna, Art som ''laddade ner'' en sång från himlen. En vers i taget och på torsdag sjöng han den för oss och  varje strof  kändes som dynamit.'' Om hur fienden binder kedjor runt våra hjärtan, och korsets kraft som befriar och upprättar''.  Art berättade för mig att han var med på en tidagare vecka där jag undervisat från '' Set My People Free'' och hur det förvandlat hans liv. Han frågade sin svärmor om han fick undervisa SMPF i hemmet och be med henne och familjen. Och hon sa att det var OK. Han berättade att det förvandlat deras familj. Art sa, min svärmors ansikte riktigt lyser numera. Nu har hon blivit aktiv och  börjat jobba med barnen i området tillsammans med oss och många är intresserade av Gud på grund av allt det goda som man ser hända i barnens liv.
Visst önskar man alltid att det vi undervisas ska bäras vidare och bli ringar på vattnet.
Kram Anna