29 juli 2016

När man kollar vad som hänt

Hälsosamt att då och då kolla i backspegeln. Då kan man se vad som hänt efter vårt handlande eller efter ..... brist på handlande. Man ser olika typer av effekter och olika typer av frukter. Vad det är för olikheter på effekter och frukter.....det får vi ta upp en annan gång.

Så när vi ser tillbaka ser vi: 
a) Vad vi och andra gjort
b) Vårt och andras handlande i en förlängning. Har det multiplicerats?. 
c) Guds mäktiga gärningar. 

En kvinna kom fram till oss härom dagen och sa:"Känner ni igen mig?"
Jag och Anna sa: "Nej"
Kvinnan berättade att hon mötte oss för många år sedan i Chiang Mai. Vi kunde inte följa med henne och hennes team till Indien, men vi bad för dem. Kvinnan hade ett väldigt speciellt böneämne: "Bed för mig: Jag har fobi mot hönor."
Vi bad och de åkte. 

Nu mötte vi henne 20 år senare och hon berättade. "Vi åkte till Indien och vid ett tillfälle utanför Kolkatta var i en byförsamling. Helt plötsligt upptäckte jag att jag var omgiven av massa hönor, men jag märkte dem knappast. Hade ingen skräck. En person i den byn hade en annan fruktan som vi bad för och .... den försvann". 

Vi kunde bara konstatera att Guds makt är underbar och att den multiplicerar sig. Tack Jesus. Ingvar