03 mars 2017

Jag är väldigt rik!!

"Vi lever ett dubbelliv" skrev vännen Lisette som precis har landat i Sverige. Hemma både här och där. Man kan leva dubbel o trippel liv och mer det är spännande och inspirerande men det kostar på. Första veckan gick åt att förbereda räkenskaperna för revisorn. Balansräkning, kopior på bankböcker, inventarie listor etc. Ett plock som kräver koncentration. Se mr på: http://ingvaranna.blogspot.com/2017/02/forvaltaskap-ar-livsviktigt.html
Samlingar och fullt hus med nätverken för Församlings byggare och sedan med Child Safe. 
Känns bra att känna pulsen på arbetet och planera tillsammans för framtiden. Vi har lyssnat på visioner och bollat idéer.  En del samtal som kräver mer koncentration och tid sköt vi framför oss. Men nu är vi där.
När samtalen kräver delaktighet empati, lyhördhet och mycket vishet... då kommer man hem både TOM och MÄTT.
TOM: -då det känns som att man inte har något mer att ge.
MÄTT:- då jag har fått dela både glädje och sorg, av segrar och nederlag. Och mina vänner har delat av erfarenheter som är skatter, pärlor i sina liv.  Dessa pärlor vill jag vårda ömt. Det är ett stort förtroende att få ta del av andras pärlor. Detta gör mig rik.

På vår bönestund idag fick vi lyssna på ett vittnesbörd av Mae Phit (MP) som hjälper oss att hålla rent på centret.
                               

MP "Vi stod på våran åker mitt i skörden av tapioka. En familj gick förbi och de kände våra vänner som hjälpte till. De ropade:  "vi ska in till byn för vi letar efter en ande som är mäktigare än våra förfäders andar. Jag har smärtor som inte våra andar kunde bota." "
Nu klev MP in i samtalet:
"OK, men jag känner en ande som är mäktigare än era förfäders andar. Anden heter Jesus. Han kan bota."
Vems förfäders ande är han?
Mae Phit:"Han är inte en förfäders ande. Jesus är Gud!"
Oj, jag har inga blommor och inget ljus. Vad tar han för avgift för att bota?
MP:" det är helt gratis".....  

Ett vittnesbörd så enkelt och vi tycker det är så 'coolt' att se förvandlingen, för våran Mae Phit var så blyg när hon först kom till oss att hon inte kunde lyfta blicken, men nu skiner hon som solen och tillsammans skrattar vi när hon berättar på Isaan dialekt med mycket humor in emellan.

Jag är så väldigt RIK!       Kram Anna