02 augusti 2017

Nytt från Ubon-Pakse

Livet är fullt av olika kapitel. Nu börjar ett nytt för oss. Vi är inte . .....tillbaka i Ubon. Nej vi är ... framåt till Ubon. Svaret är inte att hitta den gamla goda tiden eller den gamla goda platsen.  
                                       
Farfars klockan är nu rätt. Bäst att ha rätt tid. Ett fysisk Jet Lag är OK men inte ett andligt eller mentalt. När vi är här ..... är vi med i denna tidszonen. Det kan vara lätt, inte minst så här års, att leva kvar i alla goda konferans-tids-zoner vi upplevt i sommar. Nej, nu gäller Ubon-Pakse tiden.

Fontänen är igång. Nästan med det första jag gjorde var att få igång fontänen. Nu porlar vattnet ljuvligt igen. Jag upplever många Guds tilltal när jag hör och ser vatten som rinner. 
                
Under vårt hemmaår hyrde en australiensisk par ”vårt” hus. Vi skrev igår ett nytt kontrakt med husägaren. 
Hon var glad att hyra ut till oss igen. Och jag signerade med glädje. Detta är en välsignad bostad utan buddistiska ande hus och den är en ....  ”fridens boning”. Tack Gud och tack Khun Pim.

Jag gläds att se att arbetet här ... the ministry .... inte har tappat så mycket fart. Några saker är lite "sovande" och bör komma igång igen. Speciellt att besöka de nya församlingarna. Och uppmuntra de som kämpar. Det är helt tydligt att pionjärområde i Ubon-Pakse är tufft. Och behöver mycket inspiration. 

Vi saknar flera som, av olika orsaker, inte är här. Men vi gläds att Herren kallat hit nya arbetare till skörden. Också nya Thai från Chiang Mai/Chiang Rai. Nu är SPM skylten uppe igen. Välkommen att komma hit på besök eller ... varför inte arbeta med oss. 

Anna jobbar vidare som sjuksköterska på Tjörn några dagar till och kommer hit den 11:e. 
Skall bli bra att åter stå Sida-vid-Sida här igen.... och tillsammans se vad Gud gör. 
Tacksam för ditt deltagande. Mission är spännande. 

Hälsningar från Ingvar ... well ... här kallas jag också Fred.