04 september 2017

Styrelse-fobin..... är borta.

Idag har vi haft styrelsemöte här i Ubon-Pakse. En helt underbar styrelse som man verkligen kan kalla Good Governance.
Läget för mig var att jag fram till februari 2000 vantrivdes med sammanträden, men på Ellel Ministry i Kanada hände något, när jag fick förbön för min Styrelse-fobi. Och nu..... stortrivs jag med att sitta ner och planera och besluta tillsammans om arbetet.

Men sanningen skall fram och den är att jag fortfarande trivs bäst med att va där ute,  mitt bland folket.


Ingvar


PS. En glädjenyhet är att när Nang och Lampuang kom till byn där den lilla 4åringen bor som ringde till Nang och ville bo hemma hos mamma - gör nu det. Mamman med sin nya pojkvän accepterar nu att 4 åringen bor hemma med dem. Vi gläds att det nu växer fram en (folk)rörelse av att vuxna lyssnar till barnen: The Voice of the Children.