07 februari 2018

Närodlad MISSION (Del2)

Jag har tuggat på orden Närodlad Mission några dagar. Den 2 februari skrev jag om detta. Här kommer ytterligare 2 punkter:

6  Närodla både här hemma och där hemma. Jag uppskattar mina rötter jag själv har från min uppväxt. .  
                               
Jag var till ED i Dalsland förra veckan och blev mycket välsignad. Men också uppskattar jag de rötter vi som Kristna har här i Ubon-Pakse. Som missionsarbetare måste man närodla dåde här och där.

7. Multiplicera Mission. Jag äger inte arbetet. Bli "barnmorska", ympa in, så och plantera på alla möjliga och omöjliga sätt och ställen. Mission har ingen Copy Right, bara Freeware. 

Det mest spännande jag vet är att jobba med en tydlig blick på:  
1) Att jag kan närodla
2) Att de jag tränar kan närodla
3) Att de som andra tränar ... kan också närodla. 

GRATTIS min kära Anna på födelsedagen. Du kan verkligen närodla. Ingvar