02 februari 2018

Närodlad MISSION

Såg nyheterna i morse och en politiker intervjuades. Jag hörde vad som sas men orden i  bakgrunden Närodlad Politik talade. Jag fick fråga: 
Vad ärMycket kan sägas men nägra tankar är:

1. Missionären är lokalt känd. Jag har nu några veckor mött många svenskar i Sverige och         ...... jag ser att folk vill känna missionsarbetaren.
2. Alla är välkomna att delta även där ute. Inte bara Eliten.
3. Arbetet har tydlig mitt bland folket med: 
      
4. Pengarna kommer fram. Ingen omfördelning pågår. Allt kommer fram till den plats och det arbete de är givet för.
5. Vi alla Pulserar Mitt i samhället och Mitt i församlingen. Viktigt att de lokala också där arbetet  bedrivs, upplever arbetet som Närodlat. Vi kommer för att hjälpa de lokala att "odla" något lokalt. Inte tvärt om. 
Mer kan sägas men detta är några tankar runt

Uppskattar alla underbara människor jag mött under januari 2018 i Sverige. Hälsningar från en Närodlad Missionsarbetare. Ingvar