29 april 2018

Utveckla arbetet med Outcome Mapping.

Vi ser tillbaka på en mycket givande vecka med Mariam som hjälpt                                                                             
med Outcome Mapping. Hon är verkligen inte metod-fixerad, utan är i högsta grad lokalförankrad, kommer ner till folket, lyssnar och uppmuntrar alla att blomma.... med sina gåvor, på sin nivå.

Hennes kärlek till Gud och människor i kombination med verkligheten är tydlig. Uppskattar hennes sätt att inte försöka visa upp sin egen kapacitet, utan Nr 1. lockar fram andras kapacitet. Kolla https://www.outcomemapping.ca    http://www.learningloop.co

Att se Mariam in Action ger mig också organisations-kreativitet, iver att vara kreativ med min egen utveckling men framför allt: Se andra våga blomma i sina gåvor.

Jag älskar skisser och bilder. 2 som jag gjort, inte Mariam: 
                               
 En till om Vision-Mission-Values.
                                 
Min Dagens Text är 2 Kor 5:17 
               Om någon är i Kristus är han alltså en ny skapelse. 
                       Det gamla är förbi, något nytt har kommit. 

Detta är orsaken till 
              a) att det inte finns någon hopplös plats eller hopplös person. 
              b) att jag inte skall ge upp... med mig själv heller. 

Ha en bra söndag. Ingvar (Fred)

Några kort från veckan: