13 juli 2018

Vi alla behöver Celebration tillsammans.

I år missar vi alla vår och sommar konferenser i Sverige, men vi besöker ändå flera.... via nätet. Nästa år blir vi hemma på våren-försommaren. I morse hörde jag Kvällsmötet 23 juni 2018 på Nyhem. Talare var Niklas Piensoho 

Mycket bra budskap från 1 Tim 1:12:
1. Hur skall jag orka? --------------------- Gud ger mig kraft.
2. Betyder jag något för någon? ------ Gud tror på mig och talar tro in i mitt liv.
3. Vad skall jag göra med mitt liv? ----Gud tar mig i sin tjänst.

Woow…. lyssna och ta emot Guds tilltal till dig personligen.   

Detta med Celebration tillsammans betyder mycket för oss alla. Speciellt när man lever och bor på en tuff plats. Idag har vi haft månadens Pastors Bön i en kyrka i Det Udom. Mycket uppmuntrande i ett tufft område. 
                                                                                                                                                                                                                                                              
Och Child Safe teamet har nu mycket jobb. 14 skolor + annat jobb skall de hinna med under några veckor. Glädjande är att de 3 praktikanterna vi har börjar nu undervisa och de är fantastiskt duktiga.










                                                                                                                             

                               
  • Så Anna och jag gör verkligen inte allt.
  • Våra medarbetare gör verkligen inte allt.
  • Andra …… ställer nu också upp och vill tjäna Gud och människor
så.... det blir många positiva, helande och trygga "rörelser" där ute bland folket.

Vi trivs med bra och härliga samlingar inne på Centrat (en kraftstation) ..... men nu är det tomt för alla är där ute bland folket. 
                               
Ha en skön sommar. Ingvar


Se några fler bilder.