29 maj 2019

Tillsammans gör vi skillnad.


Jag deltog i ett bönemöte igår kväll här på Tjörn och mötesledaren sa: Jag har något jag vill dela med till er, för ni vet vad det är att gå igenom tuffa saker i livet. Så vi tog en stund och bad för människor som har det tufft i ett, för dem kompakta mörker.  

Guds ljus genom Guds församling … talande till oss genom sånger, Guds Ord och genom vittnesbörd. Livet är inget skådespel. Det är en verklighet. Att vara äkta … vinner vi alla på.

Vi ser tillbaka på mycket bra 8 månader i Ubon-Pakse. Arbetet går vidare och för betyda liv och räddning för många. Nu är vi hemma i Sverige, Anna 10 veckor och jag 11 veckor. Vi hoppas möta dig och ….. dela livets verklighet. Vi gläds över fantastiska medarbetare som nu jobbar vidare med stor iver i Ubon-Pakse. De gör skillnad - mitt bland folket.

                                                              Rom 1.11-12 
Jag längtar efter att få träffa er och dela med mig av någon andlig gåva åt er 
så att ni blir styrkta, 
alltså att vi tillsammans ska få hämta uppmuntran 
ur vår gemensamma tro, er och min.
Ingvar