27 juni 2019

Sommar-samlingar

Från min synvinkel upplevde jag att sommaren 2018 i Sverige var en fantastisk Konferens och mötes sommar. Massor med folk blev välsignade på olika konferenser och samlingar. Måste va fler och fler som söker sig till uppmuntrande och "levande" konferenser. I år verkar trenden hålla i sig. Nyhem och Torp, nu New Wine + + + välsignar allt fler. En del närvarande på plats andra via Internet.  

I tisdags kom Tomas Sjödin till Klädesholmen och talade om 
                                 Livets gång och dagarnas puls – 
                en kväll om att fortsätta växa sedan med blivit vuxen. 
Kyrkan var överfull och många satt utanför.

En del älskar Jesus, men har svårt för att känna sig hemma i en församlingen. Jag älskar Jesus och församlingen. Jag lyssnar och ser gärna på kristna samlingar via Internet, men det är inte i stället för församlingen. Nu denna sommar skulle vi gärna vilja va med på flera konferenser men ….. det går tyvärr inte. Men då är internet toppen.

Vi spenderar varje dag flera timmar även här i Sverige med Child Safe och Sida-vid-Sida. Thai och Lao personalen är enormt duktiga och ivriga. Jobbar ….. för mycket. Tacksam för er som engagerar er i förbön och i ekonomiskt stöd. Ni skall veta att …… var enda krona kommer fram och förändrar liv. Vi behöver nu mer stöd, för att inte behöva bromsa arbetet. Ni behövs och tillsammans gör vi skillnad.

Vi berättar gärna om arbetet och ..... uppmuntrar till deltagande. 

Härom dagen gick jag in till Karl-Erik som nu bor på ett äldreboende. Han lever verkligen, trots att han inte kan gå till kyrkan, med i Församling och Mission. 
När jag satt hos Karl-Erik kom en kristen man in och gav en kommentar han hört av Jeanette Bråse:
Ofta tror vi att vi själva kommer på saker och ting, men ..... troligtvis är det Gud själv som sänder oss som Hans Ambassadörer till andra i sin ensamhet som ber att Gud och människor skall komma till dem.  

Ha en välsignad sommar.  Ingvar