19 september 2020

Gläder mig ....

                                                

Känns toppen att nu 2 månader va tillsammans med med barn, barnbarn, församlingar, Second Hand, familjer och många kära vänner. Många är vid gott mod och satsar här och nu trots Corona. Andra är deppiga över coronatiden. Drar sig undan och .... väntar på bättre tider. 

Mitt uppdrag är mycket att uppmuntura och ge en större och högre bild. Att vi inte skall ge upp trots svårigheter. Gud vill hjälpa oss alla att vi får krafter mitt i prövningarna. Också i vårt just nu idag viktiga MISSIONS uppdrag. Många missionsländer, som levt på turism, har det nu mycket kämpigt.

Om vi som nu mår bra ger upp pga problem förstår vi att många människor som har enorma problem, har 100 gånger mer anledning att ge upp dessa Corona dagar än vad vi har. Ge inte upp för deras skull.

Jag har även nu underbara mindre samlingar, med avstånd. Folk är hungriga på gemenskap och andlig mat. Tacksamma för alla härliga förebedjare och alla  hängivna i missions uppdraget. 

I dag söndag den 20 sept en mycket välsignad gudstjänst i Ubon. Delta via: Streams of Grace Church Ubon

Jag är idag i Ed, Dalsland

Kära vänner, lev och tjäna Gud och människor också under kristider.  

Ingvar(Fred)                                                                                                                                                         

Karin är 90. Hon ger verkligen inte upp.