22 september 2020

Förnyad Missionsbefallning ...... i Ed!

Att bli bjuden på ny färsk mat, är alltid gott och välsignat. Också andlig mat. I söndags i Ed kom detta ordet till mig … som ny färsk mat från Gud själv.

                                            Vilken underbar Missionsbefallning!  

2 Cor 10:15-18

…. när er tro växer hoppas vi att vårt arbetsfält hos er ska utvidgas kraftigt.

Växa kraftigt på vårt arbetsfält           - här.

Då kan vi förkunna evangeliet i områden bortom ert …..

Så vi kan nå Pionjärområden               -  bortom.

…. berömma sig av Herren.

Gud skall ha ären.

…. Herren rekommenderar.

Jesus är ledaren.

Dessa dagar kan man stänga inne sig av rädsla för andra och bli mer-än-vanligt egoistisk. Och även tappa sin glädje, mer-än-vanligt. Och bli mer ensam än- vanligt. 

I livets prövningar, lidande och svårigheter, ropar vi också mer-än-vanligt till Gud om hjälp. Då vi ser vår litenhet och ser Guds storhet för vi styrka. Och då behövs KYRKA och MISSION mer-än-vanligt. Även just nu!

Jag mötte en kristen affärsman häromdagen. Han smittade verkligen ner mig med sin framåtanda och ville även mitt i dessa dagar starta ett helt nytt tänk i sin branch. Man kan se hur han är tänd. Men också hur andra affärsmän/kvinnor runt om honom är tända och blommar på sina olika områden. Woow. Positiv smitta finns.

Flera KYRKOR och MISSIONER söker nu ett nytt tänk. Karin i Kvarnsveden nu 90 år är fortfarande en stor välsignelse för oss och många. Hon sa när vi talade om Kyrka och Mission: Vi skall va steget före

                         

Så kära vänner, även om vi blev ”tagna-på-sängen” i denna Corona pandemin och känner att omständigheterna nu vill ta makten över oss, så …. har vi lärt oss att inför nästa kris: Va steget före. Right? Guds Helig Ande vill leda oss före, under och efter alla kriser.

En kvinna i Kvarnsveden gav oss 2 stickade skor, som jag först trodde. 

                              

Sedan såg jag: Det är ju 2 hjärtan.

                              

Så jag upplevde: Vandra med ett äkta Guds hjärteslag i alla väder.

                         

Kramar från Ingvar(Fred)