17 oktober 2020

Nu i 14 dagars total karantän

Jag kom i måndags morse till Bangkok. Gick genom 5-6 kontroll stationer. Läs mer på http://ingvarandanna.blogspot.com 

Nu, efter att i 5 dygn inte mött en person, kom en sjukpersonal med full skyddsutrustning och visade mig vägen till en COVID-19 test på en balkong. En annan person också väl skyddad tog ett prov i näsan och ett prov i munen.                                                          

Så är jag nu tillbaka på rummet. Skall få resultat av detta Test Nr 1. i morgon. Ett test till skall göras om några dagar och så ... får jag komma ut i friheten efter 14 dagar. Och åka hem till Ubon. 

Tack JESUS min EMMANUEL att du är här i rummet 621. Tillsammans skall vi ha det bra, ytterligare 9 dagar. 



Min vy från mitt rum 621 på Chor Cher Hotel som ligger mellan flygplatsen och Bangna. Allt funkar bra men det jobbiga är att Anna och våra medarbetar i Ubon har massa jobb, arbetet växer, och jag kan inte hjälpa till. När jag kommer till Ubon måste Anna få en rejäl semester. 

Ingvar