10 oktober 2020

Tack kära Sverige för 2 månader tillsammans.

Tack kära Sverige för 2 mycket underbara månader tillsammans. Jag har levt och pulserat med er i vardagen, Församlings-livet och i Missions-livet. Tillsammans (med avstånd och i mindre grupper) på över 25 platser har vi upplevt att Gud själv uppmuntrat och fyllt oss: "i-en-tid-som-denna". 

I kristider ger vi inte upp för JESUS går med oss, även när vi känner oss botten. Läs mer på den 7 sept på http://ingvarandanna.blogspot.com 

Även då jag har visum, arbetstillstång och Re-etry till Thailand behövde jag ett extra tillstånd (CoE = Certificate of Entry) från Thai Ambassaden i Stockholm för att nu återvända till Thailand. Detta dokumnet kom igår.                                                                                      

Jag är med imorgon eftermiddag på ett repatriation flight (=the return of someone to their own country) från Köpenhamn. 

Det var många dokumet som måste fram innan Thai Ambasaden gav detta extra tillstånd. Tack Jesus. Nu åker jag idag från Bleket, bor hos Ruth och Niklas utanför Göteborg till i morgon, tar tåget till Köpenhamn och på söndag eftermiddag vidare därifrån. Jag måste sedan va i karantän i Bangkok 14 dagar, innan jag, runt 26e, kan åka vidare till Ubon och hem till min älskade Anna. Och alla andra kära syskon i Streams of Grace kyrkan och Child Safe.

Tack kära Svenskar för 2 mycket bra månder. Jag gläds att jag mött många av er. Vi har fått växa tillsammans i Församlingen-med-dess-Mission. Tack kära ni alla. Ingvar (Fred)