13 januari 2022

Ny Guds dagliga närvaro.

Uppskattar att möta människor dessa 11 veckor här i Sverige, samtidigt som arbetet i Ubon-Pakse växer vidare. Anna och de andra gör ett fantastiskt jobb.

Jag stortrivs med att nu 5 dagar möta släkt och vänner i Stockholm och Uppsala. I går gick min bror Rune och jag klockan 08:00 till en samling i St Clara kyrka i Stockholm. Härlig lovsång och Guds närvaro.

Ordet som kom till mig där i St Clara kyrka denna onsdagsmorgon var NY GUDS Dagliga NÄRVARO.

”Ge oss idag vart dagliga bröd”. Ja vi behöver dagligen nytt färskt bröd till ande, kropp och själ.

Religioner säger: Gå höger, gå vänster, gå rakt.... och genom dina meriter och ditt sökande kanske du nå målet. Bhurr.

Evangelium säger: Följ mig. Och Jesus leder oss dagligen fram i livet med sin underbara närvaro. Han kan vägen.

Ha en bra vecka med Ny Daglig Färsk Jesus närvaro. Hälsingar från Stockholm. 

Ingvar (Fred)