05 januari 2022

Hur kan jag hjälpa/välsigna andra 2022?

                         

Det är lätt gjort att ge upp dessa dagar när det är svårare att resa och att möta varandra. Vår erfarenhet sedan Bangladesh 1975 är att under katastrofer drabbas alltid de outbildade och fattiga mest. De fylls av rädsla och för att ha mat på bordet tar de panikbeslut. Säljer vad de har för småpengar eller tar lån med ocker räntor. Utbildade … ”kör” vidare, nästan som vanligt.

Ja nu behöver vi nå ut ännu mer till de som kämpar. Nå ut på 2 sätt:

Utsidan: Ge mat, skolgång, en blomma ++.

Insidan:  Jesus är den ende som kan hela fran fruktan och hjärtesorg. Han kan Gå-till-Roten av problemet…. även under en pandemi.   

Ja min erfarenhet är att det är bara Jesus som kan beröra oss på djupet. Göra oss till en ny skapelse.

Daniel + många i bibeln, upplevde mitt i en tuff tid en gudomlig beröring.

Danial 10:18-19 Han som såg ut som en människa rörde då vid mig igen och styrkte mig. Han sade: ”Var inte rädd, du högt älskade man! Frid vare med dig, var stark, ja, var stark!” När han talade med mig kände jag mig styrkt och sade: ”Tala, min herre, för du har styrkt mig.” 


Jesus berörde många pa Nya Testamentets tid, och vill beröra oss också 2022.

När jag är berörd av Gud…. upplever andra att de också blir berörda av Gud. Då blir det som jag säger och gör inte bara goda tankar eller rätt teologi, utan LIV.

Jesus talade från Guds Fadershjärta och gjorde bara Faderns gärningar. Han kan säga och göra samma 2022:  


Om inte, blir allt jag gör och säger goda tankar i en torr och död religion                                                    
Tack JESUS:
You touched me yes You touched me
And oh the joy that floods my soul
Something happened and now I know 
                               You touched me and made me whole.