04 november 2023

Tillsammans ----- kan vi. TACK.

Helt fantastiskt. Det kom in 112 600 kr till Child Safe genom Hummerlotteriet 2023. 

 alla som var med på olika sätt. Ni som  skänkte Hummrar, räkor, konstverk och ... ni som köpte lotter. Om ni kunde se in i barnen/tonåringarna ögon skulle ni få en himmelsk blick av tacksamhet. Jag sitter nu och gråter av tacksamhet för er alla som är med både i Child Safe och Sida-vid-Sida. Tillsammans - kan vi.

Inte bara att vi var och en kan göra något men ...... tillsammans räddar vi barn och ungdomar, som utsätts för övergrepp och prostitution. Tillsammans gör vi stor skillnad. 

TACK kära vänner för er iver att hjälpa de som inte själva ser någon utväg. 

                                 Bli Månadsgivare så deras rop blir hörda.

Hummer lotteriet talar starkt till mig att:

  • Lösningen är inte att jag blir en "super-Ingvar", som kan klara allt.
  • Lösningen är inte att jag delegerar till andra så de kan klara av att göra det jag inte kan och hinner.
  • Lösningen är att vi alla med våra olika talanger och gåvor gör va vi kan. Och när vi alla ställer upp blir det en folk-rörelse. En multiplikation. 
Samtidigt som jag grät av tacksamhet .... lyssnade jag på Minns du Sången och denna sång sjöngs.             Lyssna på sången Klicka här. 

November blir ljusare för oss när vi ger ljus till de som lever i en fruktansvär nattsvart mörker. 

Tacksamma hälsningar från Ingvar (Fred) och Anna