01 november 2023

Var finns mitt "hjärta"?

Efter en helg med många härliga möten både i Kyrka och samhälle .... ringer ett påstående inom mig. 

                                       

Orden kommer från Simon Sinek (inspirational speaker on business leadership): 

Han påstår att: 


Och han priorieterar Why-How-What på detta sätt:  

I allt jag är och gör måste jag fråga mig: Vad pulserar mitt hjärta för? Som missionär har vi sett att vi kan ha en kallelse att bli Missionär men ..... om vi inte har hjärta för folket vi jobbar med ....  har vi ingen rättighet att va där. I Guds Rike är vi inte "lejda" herdar. Vi är Guds utsända för att pulsera med de lokala på platsen.  

Folket märker mycket snabbt: Vad vi gör, Hur vi gör det, men mest av allt  Varför vi gör det. Gud har kallat oss att vara hans ambassadörer - med hjärtat på rätta stället. Guds plan är att jag skall fungerar mitt bland människor i kris, med Guds utgivande Agape kärlek. Levande 

Bibel säger: 2 Kor 4:7-8 Gud gav mig förmånen att få sprida budskapet om Kristus. Men jag är bara en svag människa. Bildligt talat är jag en bräcklig lerkruka med en gömd skatt inuti. Därför förstår alla, att den väldiga kraft som verkar i mig kommer från Gud och inte från mig själv. Jag är omgiven av svårigheter men inte krossad. Jag ser ofta ingen utväg men ger aldrig upp.  

Joh 1.4-5  Livet var människornas ljus .....och ljuset lyser i mörkret. 
Centrum är Jesus.         

Ingvar (Fred)