20 april 2024

Jesus själv: Den Gode Herden

De Goda Nyheterna passar alltid in i det verkliga livet, bland vanliga människor. Jesus är fridsfursten --- för alla. Den är inte en dröm, en teologi, eller en utopia. Nej den är bara möjlig tillsammans med Den Gode Herden själv: JESUS. Vi missionärer måste alltid fråga oss: Hur kan Jesus bäst bli inbjuden och synlig mitt bland folket ----- på denna plats? Hur skall Jesus ta sin boning bland folket?

I de flesta länderna i Asien bor de flesta i storfamilj ... oftast med många släktingar i samma rum. Och i trångbodda hem blir det mycket konflikter, speciellt om skolgång och pengar.     

I Isaan och Pakse skapar vi därför mötesplatser-mitt-i-samhället, med Guds  Agapekärlek. Där blir det en läkande verklighet i Jesu närhet för alla, även för de mest sårade och brustna. 

I vårt arbete i Ubon är målet att alla kan komma in som man är, från alla typer av bakgrund. "Kom som du är och tillsammans följer vi Jesus upp ur dyn"

Detta är fantastiskt bra sagt av Simon Sinek ... som steg 1. Klicka här.  

Steg 2 är bara Jesus som kan hjälpa oss med. Att inte bara hjälpa varandra "in  the Mud" men också få Jesu hjälp att tillsammans få upprättelse och ett nytt liv. 

Vi har nu denna helgen (fre-lör-sön) speciella möten i Ubon  ''Fri Från Fruktan'' . Och Nästa vecka barn/ungdomsläger. ''Från Zero to Hero''.

På goda betesmarker ska jag föra dem i bet, på Israels höga berg ska de få sina betesmarker. Där ska de vila sig på goda betesmarker, och de ska ha rikligt med bete på Israels berg. Jag ska själv föra mina får i bet och låta dem vila sig, säger Herren Gud. De förlorade ska jag söka upp, de som gått vilse ska jag föra tillbaka, de sårade ska jag förbinda, och de svaga ska jag stärka. Men de feta och de starka ska jag förgöra. Jag ska ta hand om dem med rättvisa. Hez 34:14-16

Tacksam för förbön och ekonomiskt stöd för detta: Starta-upp-pionjär-arbete.

Medvandrare Ingvar (Fred)