16 maj 2010

Bra att jag gick!

Jag trivs med att Anna kör och jag sitter bredvid så jag kan skriva till er. I tisdags skrev jag när vi var på väg förbi Finnerödja. Nu är vi på väg hem förbi Stenungssund.

Vi har haft 3 dagar med arbete i Örebro och på Torp. Och 2 dagar i Ed med släkt och vänner, bl. a. ett trevligt bröllop. Brorsdottern Vendela gifte sig med Mats. Trevligt att var med.
Gudstjänsten idag var mycket bra. Summeringen blir, som oftast efter man varit på en gudstjänst, speciellt om man var trött före: Bra jag gick och jag blev uppmuntrad.

Det lyfter när jag möter andra, i nästan alla sammanhang. Men speciell när det ingår bön, tillbedjan, sång och Guds Ord. Att vara del av en rörelse är nog det bästa man kan uppleva i livet. Idag ”körde" (predikade) jag inte, men Anna och jag gav en hälsning. En f.d. fiskare från Fotö predikade. Kändes gott. Han hade tagit emot levande ord som han gav oss (Apg 7:38). Ibland är det skönt när andra kör. Nu är vi på Tjörn. Ingvar