14 maj 2010

Kongress 2010

Igår hade vi en heldag på EFKs Sverigekontor här i Örebro. Trevligt och uppmuntrande att möta härliga människor, som jobbar hårt och är ivriga med att nå ut med evangelium.
Idag och i morgon är vi på Kongressen på Torp. Temat är från Apg 20:20. ”Jag har inte varit rädd för att låta er veta” ….. om modet att offentligt förkunna Jesus, utmana till efterföljelse och att var ett ledarföredöme.

Kongressen har en mycket bra stämning. Den andas liv och optimism. För oss som inte varit med så ofta är det läkande och uppmuntrande. Det känns verkligen som man får vara med i en rörelse, som rör sig framåt .... åt rätt håll.


Idag var det Parentation. Och när jag stod där och flera namn lästes upp …. slog det mig: Mitt namn kunde ha varit med. Tack Gud att jag lever! Jag hoppas få uträtta mycket mer, innan det är dags. Ingvar