12 augusti 2011

Visa muslimerna kärlek genom förbön

Jag har idag funderat & bett över: Hur kan vi nå muslimerna med det glada budskapet? På vissa platser kommer stora skaror muslimer till tro på Jesus, men på andra platser är det hårt. Det finns många olika metoder som är bra, men vad passar här?

Ibland vet vi vad vi skall göra, och då är lösningen klar och vi kan bara gå framåt. Men ibland är det hårt och enda lösningen är att bli ödmjuk, krypa ner på knä och be: "Jag klarar inte detta".

Av erfarenhet vet jag att när vi gör det öppnar sig oftast vägen: Mer samarbete med de nationella och mer samarbete med den Helige Ande!

Mellan den 1-30 augusti pågår i år muslimernas heliga fastemånad Ramadan. Under dessa 30 dagar uppmanas Världens kristna att visa muslimer kärlek genom förbön.

När jag skriver detta fylls jag av ”nöd” för många länder där det nu råder stor fruktan och oro. Där alla är rädda för alla och de är i stort behov av fridsfursten Jesus.

Läs mer på http://www.30-days.net/ Ingvar