05 december 2013

Liftande nunna

Jag brukar inte ta upp liftare, speciellt inte bakpå motorcykeln. En lite vitklädd buddistisk nunna stod och vinkade i mörkret att jag skulle stanna. Hade lite snabb kommunikation med den Helige Ande. Frågade vart hon skulle. Hon hoppade på. ''Jag ska till busstationen, kan du köpa min biljett också?'' Jag gjorde en snabb avstämning med DHA. Det är ju inte var dag man skjutsar nunnor. Tänkte ''jag hänger på och ser om det kan bli en dörr till något mer''. Efter ett tag när hon fått veta att jag är en kristen säger hon: ''För 6-7 år sedan när jag var sjuk, var den en kristen som bad för mig och jag blev genast frisk''. Jag berättade att Gud vill hela både våra kroppar och vårt hjärta.
Det var dags att släppa av henne. Och jag bad om Guds välsignelse över henne.
Det var värt en biljett till BKK på 290 Bhat (de åker för halva priset). Tror hon behövde en liten påminnelse om vad Jesus gjort för henne. Ber att Jesus ska uppenbara sig för henne.
Kram Anna