04 januari 2014

Januari känns redan full

Nu är planerna för januari spikade, och jag sa till Ingvar idag, ''nu räcker det för min del, behöver inget mer spikat program för denna månaden''. Man vet att det alltid ramlar in oplanerade saker. Fick precis ett nödrop från ett grannland: Kan jag hjälpa en kvinna som sålts och levt med mycket svåra övergrepp under lång tid.... Kan jag ge hennes själavårdare råd. Sedan kom ett sms från en annan riskfylld situation som engagerar våra tankar och böner konstant.
På måndag-torsdag ska jag undervisa UMU personalen på deras Ubon bas, 10-15 personer ca 7 tim om dagen.  På fredag är det Ubon Pastorernas Gemenskap sedan är det bröllop på lördag. Den 20e anländer mina medhjälpare för att hjälpa till med 2 dagars workshop 21-22 jan. med 80 församlings ledare. Uppföljning av höstens samling. Vi kallar den: ''Fädernas hjärtan vänds till barnen'' taget från Malaki 4. Mycket viktiga 2 dagar.
Tack för förböner och omtanke.
Kram
Anna