28 januari 2014

Nytt arbetstillstånd

Igår kväll tog jag nattbussen från Ubon till Bangkok och gick idag tillsammans med Samarn till The Ministry of Labour. Inte till deras huvudbyggnad i Din Deang området 

utan till ett Shopping/Hotell Complex vid Rama IV, där de nu jobbar. Där fanns ingen politisk blockad. Jag fick mitt nya Arbetstillstånd som säger: Missionär; Undervisa den kristna religionen och evangelisera. Anna har sedan 2002 samma officiella arbetsuppgift.
Att ta sig till Rama IV påminde mig om "Hartals" som vi var med om på 80 talet i Bangladesh med bilfria gator. Man får gå, men inte använda något fordon. En del gator nu i Bangkok var avstängda för biltrafik så Samarn och jag fick idag gå ganska mycket även på Silom Road och Rama IV.


Folk var vänliga och det var 100% fredligt. Men kära ni: Fortsätt be för Thailand och för Brobyggare som kan förena de olika grupperingarna.

Jag åkte hem till Ubon .... mycket utmanad att fullfölja uppdraget från Gud och från de Thailändska myndigheterna i denna provins, som har bara 0,2% kristna.
I morgon skall vi skriva hyreskontrakt på ett radhus som vi från 1 feb skall använda som: The Training Centre. Vi behöver förböner.... varje dag. Tack ni som ber. Ingvar.