21 februari 2015

Välkommen till Pakse .... för att arbeta.

I torsdags välkomnades denna Chiang Mai registrerade Thaibil med sin Svenska förare in i Laos. Jag är i Pakse fre-lör-sön-mån.

Några km in i Laos slutade en skola. Barnen gick hem. Några cyklade.
Min bön blev:  
  • Ber att alla skall ha Child Safe Communities där hemma och ingen dras in i människohandel till Thailand. På vägen mellan Ubon och gränsen ligger Phibun. Där finns Immigration och …. på gården där står 3 lastbilar, som används för att frakta människor tillbaka till Laos. Gud jag ber att inga av dessa barn skall om några år behöva fraktas på dessa lastbilar.

Vidare bad jag:
  • Ber att alla skall få möjlighet att höra det glada budskapet. Och att det skall finnas många levande församlingar i detta område.
Igår besökte jag en av stans kyrkor som hade en pastorsträning. 17 pastorer hälsade mig hjärtligt välkommen. Jag kom dit under lunchen och de gav mig gladligen Sticky Rice.

En organisation jag besökte igår sa: Hjälp oss med Barnsäkerhets material. Vi skall starta ett nytt projekt bland barn, men vi kan inte göra detta material. Hjälp oss.

Välkommen till Pakse…. för att arbeta. Ingvar