25 februari 2015

Vi har alla något att ge till en trasig värld.

Livet lär oss, att hur mycket vi än planerar våra liv så blir det inte alltid som vi tänkt.
Den 9e februari åkte jag hem till Sverige, så snabbt det gick direkt efter satsningen vi hade med RuamChai4Ubon mitt i samhället 6-8e. En underbar liten Maja Lovisa Trygg kom till världen den 21 Och tänk vad stort att jag fått vara med  ett par veckor i början av hennes liv. Att få hålla och vagga och byta blöjor. Att få sjunga över Maja och be för henne så som jag önskar att alla små barn skulle få ha det. Att tala goda ord(välsignelser) över dem, ord som följer dem eller är med och påverkar deras framtid.  Föräldrar och andra vuxna omkring dem som kan ge vad de små barnen behöver av trygghet, närhet, kärlek omsorg.........
På torsdag åker jag tillbaka till Ubon. Ett område där de flesta barnen inte har den trygghet som mina barnbarn har. Genom åren av all själavård och alla livsöden jag har lyssnat på  har detta varit bland det svåraste att ta del av, all trasighet, all tomhet och avsaknad av det mest basala ett barn behöver, kärlek & trygghet.
Du och jag vi har alla något gott att ge till en trasig värld.
Kram
Anna