10 september 2008

Lönar det sig?

Visst måste vi då och då våga fråga oss: ”Lönar sig Mission?” Att då och då ha evalueringar är viktigt. Jesus talade om att bära mer frukt……att bära mycket frukt. Gör vi det? Vi får inte bara köra på av ohejdad vana, oavsett resultat. Samtidigt får vi inte glömma att det finns olika åkermarker, som ger olika snabba skördar. När jag var i Bangkok för 3 veckor såg jag 5 olika steg:
Steg 1. Att få fram redskap.
Steg 2. Att plöja.
Steg 3. Att så.
Steg 4. Att skörda.
Steg 5. Att multiplicera processen.

När jag nu åter besöker Taiwan 10 dagar ser jag tydligt att fler kommer till samlingarna och pastorskåren växer till. Ungdomarna i lördags kväll i Sinfong var verkligen framåt. Satsningen som har gjorts på Taiwan har lönat sig. Steg 4 är tydlig. Steg 5 verkar vara på gång mycket snart. När jag ser utvecklingen på Taiwan och ser in i människors ögon så måste jag säga: Ja, det lönar sig verkligen! Vi måste satsa mer! Ingvar