14 oktober 2008

Längst den Indiska landsvägen!

Indien kallar … och i morgon kväll åker jag till Kolkata. Inför varje resa tänker jag: Vad kan jag göra? Behoven är ju så många. Inför denna resa till Kolkata, UP, Bihar och Delhi ligger många uppgifter, utmaningar, samlingar och möten med människor framför. Inför varje ny resa är det en stor utmaning att se Guds rike växa genom att jag själv växer, andra växer och att vårt gemensamma arbete växer.

Det är i år 35 år sedan Anna och jag kom första gången till Indien, landvägen i in lastbil från Europa. Oj, Oj, Oj, vad mycket som hänt längst livets väg sedan dess.

Det är i år 100 år sedan den förste EFK missionären CE Sjögren kom till Indien....… till Kolkata 3 Nov 1908.

Tacksam för dina förböner att denna resa blir full av Guds Faders närhet och hans härlighet får fylla varje dag, varje handlig och varje möte med människor ”Längst den indiska landsvägen” eller mer troligt ..... längst de indiska gatorna. Jag återkommer från Indien. Ingvar