03 mars 2011

Vad är Fungerande Förnyelse?

Jag satt i bilen för några helger sedan och åkte förbi Jönköping. Då började 2 ord ringa i mina öron: Fungerande Förnyelse.

Jag fylldes, mitt där på motorvägen, av hopp, liv och inspiration. Nya steg behövs, på många områden, och det finns vägar som fungerar.

I våra missionsländer finns stora behov. Många ropar efter hjälp och frihet. Jag möter många där som vill växa själva, men också önskar bolla idéer med mig för att se Fungerande Förnyelse i församling och samhälle. Spännande. Några av grundkomponenter i Fungerande Förnyelse är:
  • Erfarenheter
  • Guds tilltal och den Helige Ande
  • Öppenhet och Samarbete med människor

Jag är just nu i Göteborg på väg till Örebro och sedan vidare på lördag till Skövde. 3 spännande dagar ligger framför med mycket av Fungerande Förnyelse... tror jag. Ingvar