15 november 2012

Mitt-i-november läs: DIREKT Okt 2012

Jag såg en uppmaning: Vägra deppa i november! Förstår många i Sverige tycker november är en mörk, regnig och jobbig månad. Vi däremot kan börja pusta ut i november, eftersom det nu börjar bli svalare. För oss gäller uppmaningen: Vägra deppa i april-maj!

Jag gladdes idag (mitt i nov) med att läsa EFKs DIREKT Okt. 2012.
http://www.efk.se/download/18.528cdb49139d0c5b50abadb/EFK_Direkt_okt_2012_web.pdf

Och Kjell, din ledare var mycket bra. Uppdrag: spräng gränser!

Oj va lätt det är att börjar där ute bland folket, men med tiden bygga murar och stänga in sig i bekväma ”lådor”. På engelska sägs det: Out of the Box. Det finns redan:

Läkare utan gränser.
Reportrar utan gränser
Cowner utan gränser
Advokater utan gränser
Entreprenör utan gränser
Tandläkare utan gränser
Socionomer utan gränser
Arkitekter utan gränser
+ troligtis mänga fler.

Om inte ordet Mission betydde: (lat. missio) har ursprungsbetydelserna "sändning, beskickning, uppdrag, kall, kallelse" och om inte EFK var en pionjärmission, skulle jag starta en mission med namnet:
Missionärer utan gränser
eller
Pastorer utan gränser.

(Smile)

Ett är säkert: Mission lyser upp var vi än är: Mitt-i-november eller för oss: Mitt-i-april/maj. Ingvar